lördag 29 december 2012

Silent Night

En skräckfilm med självaste jultomten som bad guy! "Silent Night" handlar om en kvinnlig polis med dålig självförtroende som får det svettigt värre när en mördare utklädd till jultomten terroriserar en liten småstad.
Det här är en remake av originalet från 80-talet. Jag har knappt några minnen alls från originalet så jag kan inte göra några direkta jämförelser.
"Silent Night" innehåller alla ingredienser som en slasher ska ha. En mördare med taskig barndom. En och annan lättklädd brud, och naturligtvis kreativa dödsfall.
En riktigt obehaglig scen med en maskin som flisar ved gjorde att jag nästan var tvungen att blunda (ja, faktiskt...)
Tonen i filmen är bitvis märklig eftersom många karaktärer är så "over the top" att ibland undrar man om det är en komedi man tittar på.
Första halvan av filmen är bäst, sedan sjunker kreativiteten betydligt. Den konstiga ljussättningen i finalen gjorde mig tyvärr bara irriterad. Men jag måste erkänna att filmen var bättre än jag trott. Om du är en fan av slashers så är "Silent Night" ett givet val.
Betyg: 3½ av 5

1 kommentar:

  1. Originalet var ingen höjdare. Hoppas den här är bättre!

    SvaraRadera