lördag 8 december 2012

The Tall Man

Snacka om märklig filmupplevelse. "The Tall Man" ger sken av att vara en skräck/thriller, men till min besvikelse så visade den sig vara något helt annat. Ett drama.
Storyn är fascinerande. Den lilla småstaden Cold Rock drabas av tragedi när småbarn försvinner spårlöst. Men vem är det som tar dem? Finns det någon sanning bakom den övernaturliga legenden om "Tall Man?" som rövar bort barn?
Till en början hade jag stora förhoppningar. På ytan verkade det här vara precis en sån film jag gillar - en slags skräck/thriller med ett övernaturligt mysterium som måste lösas.
Jessica Biel har huvudrollen som en av kvinnorna som mist sitt barn. Jag satt som på helspänn i början för att få svar på vart de försvunna barnen tagt vägen.
Halvägs in i filmen kom en överraskande  twist, och jag såg sedan allt som hänt med nya ögon. På både gott och ont. Twisten var cool, men hela den mystiska stämningen försvann när sanningen uppenbarade sig och filmen ändrade karaktär helt.
Om du ser "The Tall Man" med insikten om att det INTE är en skräck/thriller utan ett drama, så ökar nog chansen att du gillar den. För själva dramat i sig är starkt, det var bara att jag hade förväntat mig en annan sorts film.
Betyg: 2½ av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar