lördag 1 juni 2013

Static

I ett hus på landet bor ett olyckligt par som förlorat sin lille son i en drunkningsolycka. Snart knackar en främmande kvinna på dörren och ber om hjälp. Hon känner sig förföljd av otäcka män som bär gasmasker. Detta är upptakten till denna lågbudget rysare "Static" som påminner om andra filmer i denna "home invasion"-genre (som t.ex. "Them" och "The Strangers")
Skådespelarinsatserna är bra och traumat med den döde sonen vilar tungt över deras förhållande. Jag anade att det var något skumt med den främmande kvinnan som bad om hjälp, men jag kunde inte sätta fingret på vad det var. (och jag kan inte avslöja det heller...)
"Static" var halvspännande, men jag ville inte stänga filmen utan jag ville få reda på upplösningen. (Du anar inte hur många filmer jag stänger av efter 20 minuter...)
Jag måste säga att jag trodde jag visste precis var jag hade storyn. Men icke. I slutet tog filmen en helt annan vändning än jag trott. Fast slutet har vi sett förut i många filmer (men jag kan inte säga vilka för då avslöjar jag allt. Ok, i en kommentar till detta blogginlägget så skriver jag vilka filmer jag menar - så får du välja själv om du vill veta eller inte...)
Betyg: 3½ av 5

1 kommentar:

  1. ****SPOILER**** Läs INTE om du inte vill veta..




    Slutet har vi sett förut i filmer som "The Others" med Nicole Kidman och "Sjätte Sinnet" med Bruce Willis.

    SvaraRadera