onsdag 28 augusti 2013

The Amityville Asylum

Snacka om att bli blåst på konfekten. "The Amityville Asylum" är en indie lågbudget-skräckis som låtsas vara släkt med de övriga "Amityville Horror"("Huset som Gud glömde")-filmerna. På ett sätt är det ju smart att "snylta" på original filmerna för att sälja dvd:er, men besvikelsen hos tittarna blir ju desto större. Filmen handlar om hjältinnan Lisa Templeton som får ett jobb som städerska på ett mentalsjukhus i Amityville, Long Island. Snart börjar övernaturliga saker hända. Det beror på att sjukhuset ligger på samma plats där spökhuset från originalfilmen en gång låg.
Jag blir lite kluven hur jag ska bedöma filmen. Om man bara går efter att det är en superbillig independentrulle så kan jag vara förlåtande (det är trots allt inte lätt att göra film utan pengar...) Men när dom satte in "Amityville" i filmens titel så spelar dom plötsligt med dom stora pojkarna, och då kommer jag att bedöma filmen efter samma måttstock som jag gör med "riktiga" filmer. Och då faller den naturligtvis som ett korthus. Filmen är enormt seg och består till 99% av dialog. Och läskig är den inte heller.
Om du gillar skräckfilmer där halvtaskiga skådisar bara pratar, och pratar och pratar....då är detta filmen för dig.
Betyg: 1 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar